Ganyang Malaysia!

Ganyang Malaysia!

Iklan

36 Komentar

  1. daftar TKI dulu baru ganyang malesia dari dalam aja hehehe

  2. sebelum ngganyang malah disiksa disana >.<

  3. Apa kabar nasib para TKI disana ya?… Masihkah ada yg mendaftar jadi TKI?…

    • masih lah kan hobi ny orang indo di siksa

  4. Miriiis bgt
    lucu tapi miris

  5. indonesia selalu dalam posisi serba salah kalo berhadapan dgn bangsa lain
    kalo soal emosi sih nomor satu
    kalo soal peningkatan diri? nanti dulu…
    ya udah, mending belajar dulu yang banyak, termasuk dari malaysia
    tapi bukan berarti juga kalo wilayah kita dicaplok langsung terima aja
    banyak jalur untuk menghadapinya, tentu dengan segala strategi dan pikiran panjang,
    misalnya, melobi bangsa2 lain utk mendukung indonesia…
    tapi, lobi kita di dunia internasional keknya masih lemah ya..?
    wah pusing 70 keliling dah….
    btw, asik banget ya, postingannya, keren…
    1 gambar sejuta makna….
    siipp bro… 😀

    • itulah..asyik perasan je dia bangsa yg hebat..bodoh sombong laknatullah

  6. stupid indonesian.Kamu bisa menceroboh ambalat wilayah malaysia. malahan sebanyak 13 kali. malaysia baru sekali mahu perang.Warga kamu banyak menjadi penjenayah di malaysia,merampok,menculik dan membunuh.Indon datang ke malaysia tanpa ijin & tiada paspor.Malaysia tangkap dan hantar semula. habis duit malaysia.Kalau ada paspor pun tiada permit kerja. datang menceroboh datang naik bot.Aku ingat lebih baik tembak saja semua pendatang haram tanpa izin ni.Bila nak balik indon je,rompak rumah orang terus balik Indon.Blah la ,jangan datang Malaysia.

    • Ups! Ada yang marah-marah… Santailah Pak Cik…. nanti arwah Soekarno bisa bangun lho…. 🙂

    • Huah,,, cuape deh… Sabar mas Popop ya… 😀

  7. oooohhhh…
    maksudnya menyusup ke Malaysia sebagai TKI untuk nyerang dari dalam???
    idea yang bagus tuuuuch..

  8. relawan yang kreatif!!!
    kalo di macem2in, langsung di tusuk deh *serreemm*

  9. coba dikirim ke kbri malaysia, agar jadi masukan positif 🙂

  10. usah perang sama MALAYSIA!!! PERANG lah dengan pengemis2 ,dimerata2 tempat i INDONESIA!! TOLONG CARI SOLUTION BAGAIMANA UNTUK MENGHAPUS KAN PENGEMIS!!

  11. aneh

    • Ingat lagu nenek moyangku,,,,seorang pelaut….sekarang ….seorang TKI…menjadi…babu dinegri orang. Serawak. sabah, Brunei itu kan punya Majapahit…to. kok ngeyellll ?!!!!!!

      • ya..memang benar suatu masa dahulu semua itu di bawah jajahan majapahit..tapi, sejarah hanya akan tinggal sebagai satu sejarah.. matanglah wahai rakan2ku sekalian..kita seharusnya bersatu..tiada siapa yang sempurna..

        renung-renugkanlah…

  12. Indonesia negara ke3 TBC didunia selepas cina dan india

    Indonesia negara ke68 termiskin di dunia
    http://www.aneki.com/countries.php?table=fb129&measure=GDP%20per%20capita&unit=$&order=asc&dependency=independent&number=100

    Indonesia negara ke5 denggi di dunia.

    Indonesia negara ke5 korupsi di dunia
    http://www.antara.co.id/view/?i=1179768443&c=NAS&s=

    MEMALUKAN.Inikah yang dinamakan saking nasionalisme nya sehingga menjadi top5 terburuk di kaca mata dunia???Sadarlah wahai Indonesia.Gunakan nasionalisme mu kearah yang benar!

    • saya sokong..

    • peh…. teruk giler kamu ni INDON…..asik pkir nk perang je…perang kalau kalah pn nk wat pe…sedangkan mase konfrantasi dlu pn indon x bleh menang(Malaysia baru nk merangkak selepas 4 tahun merdeka))…skrang apatah lagi…..hahahaha….

  13. Sudah2 la…kan sejarah dah bagi tau yang kebanyakan org malaysia berasal dr indonesia so.. x salah utk diorang nak membudayakan budaya mereka… adilkah kalau kita katakan bahawa keturunan JAWA di Malaysia x boleh menari kuda kepang & menari barongan dan x boleh berbahasa jawa??? bukankah tu budaya dan bahasa jawa… so for me media indonesia terlalu mengapi-apikan sahaja. sudah2 la…..takkan pasal nyamuk seekor kelambu di bakar… LU fikir la sendiri

  14. peace aja laah…. jangan pada berantem… kayaknya ada yang ngadu domba tuch..

  15. Harus di ingat jutaan warga Indonesia berhempas pulas bebas mencari rezeki di sini. Atas semangat serumpun rakyat satu malaysia menerima mereka asal saja tahu lunas undang-undang. Tapi segelintirnya lebih cenderung untuk merompak bukan sahaja harta benda rakyat negara ini, malaham merampok anak gadisnya sekali. Berapa banyak warga negara ini yang takut & kecut perut bila lalu di kawasan Chow Kit Road yang bagaikan mini Jakarta, berapa ramai pula warga ini yang hilang nyawa serta cedera akibat dari perilaku ganas warga Indon? dan banyak lagi ulah onar yang tidak berperikemanusiaan yang gua pun rasa sentap kalau nak tulis satu persatu!

    Ada kami buat tuntutan dengan kalian semua? Ada kami bakar bendera Indonesia tatkala warga asing merusuh dan menimbulkan kekacauan di sini. Walau pada hakikatnya hati gua dan rakyat satu malaysia terbakar ?!

  16. Semangat nasionalisme indonesia haruslah dimanfaatkan didalam membangunkan dan memajukan indonesia. Membantu rakyat yang susah dan demi kebaikan bangsa indonesia.

    Bukannya tak habis-habis nak berperang dan bermusuhan sesama serumpun.

    Sedangkan, ramai rakyat indon yang datang ke Malaysia untuk mencari rezeki yang halal untuk memberi makan dan menaikkan ekonomi rakyat indon. kalau terlalu benci dan dendam, hanyalah kearah keburukan sahaja.

    Dengan menaikkan api kebencian dan permusuhan sampai nak berperang tidak membawa apa-apa makna kepada semua orang baik indon dan malaysia..

    Gunakan semangat nasionalisme itu untuk kebaikan. Bukannya tak habis2 cemburu dan dendam yang merosakkan diri sendiri. Fikirlah masa depan yang cemerlang dan tanamkan prinsip/semangat untuk kemajuan untuk masa hadapan. Tak guna bergaduh..

  17. Ayuh …kita Kembirikan keturunan Sukarno ni… dia ingat dia aje yg pandai mengamuk…Kita bakar Garuda PantatDiSula mereka pulak…serve them right…tapi bila aku tengok maid aku yg comel tu, kasihan pulak

  18. ahh..harus malaysia haramkan pendatang indon ini, kononnya bangsa kaya budaya..rupanya cetek saja pemikirannya, jahil tingkah lakunya. kalau malaysia hantar semua indon balik, malaysia untung wang keluar negara sebanyak rm60 billion stahun.
    PATI dari indon ditembak saja di selat melaka. kita pun tak perlu mereka ke sini…tapi org gaji indon aku, aku nak simpan, kerja siang bagus..malam lagi bagus..wahaha..penuh kerelaan.

  19. indonesia patut bersyukur..malaysia bantu terima rakyat dia kerja dekat sini.tapi ni umpama melepaskan anjing tersepit.orang dah bantu, datng sini merompak..kadang2 jangan percaya orang gaji yang nampak baik.belum kena boleh cakap.orang gaji dekat umah aku ni..familly aku dah layan baik.dah 13tahun kerja sini.tapi tup2 tahun lepas lari.bawak barang kemas.orang indon perangai mula2 buat baik lama2 tikam belakang.susah nak dapat yang baik.
    hidup aku dah jelak dengan orang indon.aku ada bapak tiri n kakak ipar orang indon dulu..aku tau lah mcmane perangai dia orang.bab ngikis duit no 1.memang korang juara.bab mengamuk & panas baran pun juara.bab tabur2 guna2 pikat lelaki malaysia pun juara.nak katakan muka cantik??takda pun.yang cantik pun pasal mix & make up tebal.yang pure mcm orang gaji tu lah

    • tiara: bersetubuh dengan bumi? hamildong tuh bumi
      hahahaha

  20. Yang kamu ingin ganyang itu .. si Maling .. si Sial itu sekarang ini sedang menghantar bantuan ke Padang; bahkan sedang mengumpul dana seberapa besar yang boleh untuk membantu mangsa gempa di Padang! Dulu si Maling dan si Sial itu pun banyak membantu dan mengirim dana untuk mangsa bencana tsunami di Aceh! Irony sungguh kan .. yang ingin diganyang membantu yang ingin mengganyang! Oh ya .. tki dan pelajar Indonesia di Malaysia aman-aman saja .. nggak usah risau-risau .. Malaysia bukan Ambon (Kristian vs Muslim) dan Malaysia bukan juga Kalimantan (Dayak vs Madura) .. 😉 Tapi jika risau .. usah beri izin tki dan pelajar datang ke Malaysia .. nggak perlu pusing kepala .. kan Malaysia boleh saja dapat tenaga kerja dari Bangladesh, Myanmar dan India 😉

    • tapi tetep aja judulnya MALINGSIALAN!!

    • sial x kenang budi betul ah bdk ni…lu jejak kan kaki kt Malaysia gua spanar muka lu sorang2….

  21. saya sedih la dgn warga indonesia ni.kononnya berpendidikan tinggi dan berpengetahuan agama tapi suka sangat memperbesarkan isu yang saya rasa remeh-temeh lagi.walhal ada banyak lagi benda yang sepatutnya mereka tengok kat negara mereka sendiri.korupsi dan rasuah berleluasa.kemiskinan sana sini. menyedihkan tapi tetap mereka ni tak sedar2 diri lagi.nak cakap bodoh nanti marah,nak cakap bijak tapi memang bodoh.dengan tiak berfikir secara logik betul ke tidak sesuatu perkara tu,terus nak mengamuk..mana peginya rasional tindakan mereka ni? hairan,hairan….

  22. go to hell malaysia,,,,,,
    you are not really freedom yet…just kiss the ass britain,,,
    u know,,,,,,,,just bitch,,,,,,,ure!!!!

    ganyang malaysia hancurrrr…..
    ganyang malaysia leburrrrrr…..
    ganyang malaysia sampai ke liang kuburrrrr,,,,,,,,
    mampusssss

    • u go to hell brader….
      bodoh kiteorg lg maju drpd bangsa lu yg tau makan rasuah je…
      bodoh negara mundur,sial lu ambik lu pnye TNI pastu buat jeruk kat tempat lu….
      sume busuk penye org…
      gua sumpah 717 keturunan lu jd hamba….
      gua belum sumpah pn,lu pnye rakyat dh jadi hamba…
      hahahahaha..

  23. indo nie mmg tak reti kawal emosi la…..tau nak buat tunjuk perasaan….pas2 ajak perang…..
    STUPID INDON……………………………………………………………..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  24. Ganyang malaysia . mereka ego dan pandnag rendah ke Indonesia. Indonesia sekarang udha lebih maju dari malaysia.

    Aku bangga jadi org Indonesia. Aku benci malaysia tapi sering ke sana kerna perusahaan aku punya pabrik di sana. nama perusahaan aku kerja PT AGRIFERT Di Medan milik org singapore.

    Ferbrina Tambunan
    PT AFRIFERT
    MEDAN
    SUMATERA UTARA


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s